Δηλαδή Α, Β, Γ που έως σήμερα γνωρίζαμε κυρίως από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Ηδη από φέτος εφαρμόζεται πιλοτικό πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης σε 81 νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια, παράλληλα όμως με τη βαθμολογία των μαθητών στα γυμνάσια (0-20).
Στόχος στο άμεσο μέλλον οι βαθμοί να καταργηθούν τελείως.
Σήμερα, οι μαθητές μπαίνουν σταδιακά στη λογική των αριθμών από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού, με τους πρώτους βαθμούς 10, 9, 8 και 7.
Για να φτάσουν στο γυμνάσιο στην αριθμητική κλίμακα με άριστα το 20. Στα γυμνάσια η φετινή πιλοτική φάση της περιγραφικής αξιολόγησης έχει σκοπό να οδηγήσει σε συμπεράσματα για την επέκτασή της σε όλα τα σχολεία της βαθμίδας.
Πολλοί καθηγητές εκφράζουν τον προβληματισμό τους καθώς, όπως αναφέρουν, δεν έχουν πάντα γνώση της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, στοιχείο απαραίτητο για την περιγραφική αξιολόγησή τους.
Οι απόψεις διίστανται
για τους πολίτες
Θετικά και αρνητικά βλέπουν στην αλφαβητική αξιολόγηση οι πολίτες που σχολιάζουν ότι υπάρχουν πολλά που πρέπει να ξεκαθαριστούν για να υπάρξει μια τέτοια βαθμολόγηση στους μαθητές. Κάποιοι θεωρούν αχρείαστο οι μαθητές γυμνασίου να παίρνουν Α, Β, και Γ’ για τις σπουδές τους, ενώ μερικοί συμφωνούν ότι όντως θα φύγει το άγχος και η πίεση από τα παιδιά και θα νιώθουν ακόμα καλύτερα.
Φυσικά οι αλλαγές δεν σταματούν εκεί όχι μόνο στο Γυμνάσιο αλλά και στο Λύκειο, αφού είναι πιθανό τα μαθήματα στην Β’ και την Γ’ τάξη να γίνουν τρίωρα ή και τετράωρα, ενώ αναμένεται να εισαχθούν και νέα μαθήματα.