Παρά τις δυσκολίες που ζει ο καθένας και φέτος, ακούμε καθημερινά ευχές και το σημαντικότερο αντικρίζουμε περισσότερα χαμόγελα. Οι γιορτές θέλουν χαμόγελο και οι Έλληνες έβρισκαν πάντα έναν λόγο να εύχονται ο ένας στον άλλο “χρόνια πολλά”
Χαμόγελα αισιοδοξίας έχει προσφέρει και η εμπορική κίνηση των τελευταίων ημερών, αφού μετά από πολλά χρόνια φαίνεται πως “άνοιξε” ξανά η τοπική αγορά
Για αυτό όσο δύσκολοι και εάν είναι οι καιροί, σημασία έχει ότι είναι γιορτινοί. Όσο προβληματισμένοι κι αν αισθάνεστε, τούτες τις γιορτινές ημέρες, υπάρχουν τρόποι για να ανεβείτε ψυχολογικά στη στιγμή και να σκάσει αβίαστα το χαμόγελο στα χείλη σας
Καταναλωτές και επιχειρηματίες εκφράζουν την ικανοποίησή τους. Όλοι συμφωνούν πως η τοπική αγορά χρειάζεται το ευρώ μας. Οι έμποροι δίνουν τη δικιά τους μάχη και επιβάλλεται να τους βοηθήσουμε. Εκείνο που πρέπει να τους δώσουμε είναι υλική και ηθική βοήθεια ώστε να μην υπάρξουν νέα “λουκέτα” και να μην χαθούν άλλες θέσεις εργασίας. Βέβαια, οι ενημερωμένοι καταναλωτές είναι οι μόνοι που μπορούν να απομονώσουν την αισχροκέρδεια
Αυτό διαπιστώσαμε και εμείς κατά τη διάρκεια της προχθεσινής μας περιήγησης στο κέντρο της πόλης ανάμεσα σε μυρωδιές και στολισμένα καταστήματα που σίγουρα φτιάχνουν τη διάθεση σε καταναλωτές και επιχειρηματίες
Όλοι μαζί
Η τοπική αγορά, η παραγωγή, η παροχή υπηρεσιών, τα εμπορικά καταστήματα και οι επαγγελματίες της Οιχαλίας αναμφίβολα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του χωριού μας και της κοινωνίας. Και όλα αυτά είναι τόσο εύκολο να επιτευχθούν στην τοπική γιορτινή αγορά μας με σύμμαχο την τοπική κοινωνία. Αυτό προϋποθέτει μια σειρά συντονισμένων ενεργειών, μέσα από ενσυνείδητες δράσεις στήριξης του τοπικού οικονομικού ιστού. Παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή και την πρόοδο του τόπου μας και για αυτό πρέπει να στηριχθούν. Συντηρούν πολλές θέσεις απασχόλησης, δημιουργούν εισοδήματα σε όλο το χωριό και εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων του
Είναι επιλογή μας
Ως καταναλωτές, ενσυνείδητα, για όλες μας τις γιορτινές και όχι μόνο ανάγκες, θα πρέπει να προτιμάμε, τις επιχειρήσεις του χωριού μας, που ανήκουν σε ντόπιους ή αφήνουν τα χρήματα στην Οιχαλιώτικη αγορά, με το σκεπτικό ότι οι πολυεθνικές και γενικότερα οι επιχειρήσεις – αλυσίδες που δεν ανήκουν σε “δικά μας” χέρια, στο τέλος της εβδομάδας μεταφέρουν σε μετρητά, χιλιάδες ευρώ εκτός χωριού, χρήματα που δεν ξαναγυρίζουν και δεν κάνουν τον κύκλο. Επομένως, είναι συνείδηση και συμφέρον όλων μας να κάνουμε τις συναλλαγές μας στην ντόπια εορταστική αγορά, η οποία και ποικιλία και ποιότητα αγαθών προσφέρει και είναι δίπλα μας
Να το συνειδητοποιήσουμε
Αυτή η λογική θα πρέπει να αποτελέσει μονόδρομο. Αυτό θα πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε όλοι μας. Είναι, δε, γνωστό ότι οι όποιες καταναλωτικές μας επιλογές “επηρεάζουν” την τσέπη μας. Ωστόσο, το θέμα δεν σταματάει εκεί δεδομένου ότι η κάθε μας κίνηση έχει συνέπειες και στην τοπική μας οικονομία.
Υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν καλές τιμές, υπάρχει παζάρι, υπάρχει η ευθύνη του παραγωγού, υπάρχει η καλημέρα, υπάρχει η αλληλεγγύη, υπάρχει ο έλεγχος ποιότητας, υπάρχουν υπέροχα προϊόντα και καταπληκτικοί άνθρωποι
Και οι έμποροι
Εκείνο για το οποίο αδιαφορεί το δίκτυο της τοπικής αγοράς είναι η επικοινωνία. Δεν ενδιαφέρονται για το βασικότερο ζήτημα πώλησης ενός προϊόντος, τη στιγμή που οι πολυεθνικές και το διαδίκτυο βομβαρδίζουν τους καταναλωτές, παίρνοντας τα χρήματα από την τσέπη τους με βίαια trick, στα οποία κυριαρχεί η επιστημονική καταναλωτική ενεργοποίηση του υποσυνειδήτου. Επίσης, από τη δική τους πλευρά οι ντόπιοι έμποροι και επαγγελματίες επιβάλλεται, να προσπαθούν να διευκολύνουν τους κατοίκους στο να επιμένουν Οιχαλιώτικα, προσφέροντας ποιότητα υπηρεσιών σε πολύ ενδιαφέρουσες τιμές, και προσφορές. Είναι η μέθοδος αγοράς άχρηστων προϊόντων με την δικαιολογία ότι είναι φθηνά….
Γράφει η Νίκη Δημητρίου