Μπορεί οι πανελλαδικές εξετάσεις και ο προσωπικός αγώνας των υποψηφίων από την Οιχαλία να έφτασε στο τέλος του, τα βάσανα, όμως, για τους μαθητές φαίνεται πως δεν τελείωσαν
Ένας ακόμα βραχνάς έρχεται να προστεθεί στα κεφάλια τους και δεν είναι άλλος από την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Είναι, στην ουσία, το τελευταίο βήμα που έχουν να κάνουν οι υποψήφιοι σε σχέση με την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια, αλλά είναι πολύ σημαντικό. Οι τελικές επιλογές των σχολών και των τμημάτων, ο αριθμός τους και η ταξινόμησή τους σε σειρά είναι παράγοντες που θα καθορίσουν το εάν ο κάθε ο υποψήφιος θα αξιοποιήσει στο βέλτιστο τα μόρια που έχει αποκτήσει.
Αυτό που ακούγεται συχνά, αλλά το επισημαίνουν και οι ειδικοί, είναι ότι θα πρέπει οι επιλογές του κάθε υποψήφιου να προέρχονται λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα ενδιαφέροντά του, τις ικανότητες και την προσωπικότητά του.
Τα κριτήρια στα οποία στηρίζονται οι υποψήφιοι για την επιλογή των τμημάτων ποικίλουν. Το συνηθέστερο είναι το πρόγραμμα σπουδών κάθε σχολής και κατά πόσο ανταποκρίνεται στα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα. Δεύτερο κατά σειρά είναι η επιλογή της πόλης. Ιδιαίτερα τώρα με τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες δεν είναι λίγοι οι μαθητές που δεν μπορούν να απομακρυνθούν από τον τόπο κατοικίας τους ή επιλέγουν μέρη στα οποία έχουν συγγενείς ή γνωστούς που μπορούν να τους φιλοξενήσουν. Ένα ακόμα κριτήριο είναι το κατά πόσο το πτυχίο έχει ανταπόκριση στην αγορά εργασίας. Καλό θα ήταν οι μελλοντικοί φοιτητές του κάθε πανεπιστημιακού ή τεχνολογικού ιδρύματος να γνωρίζουν τις προοπτικές που τους προσφέρει η επιλογή τους.
Προβληματισμός
Μπορεί, λοιπόν, οι πανελλαδικές εξετάσεις και ο προσωπικός αγώνας των υποψηφίων να έφτασε στο τέλος του, τα βάσανα, όμως, για τους μαθητές φαίνεται πως δεν τελείωσαν. Ένας ακόμα βραχνάς έρχεται να προστεθεί στα κεφάλια τους και δεν είναι άλλος από την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου. Και ενώ οι βαθμολογίες δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, η ώρα για να εκφράσουν τις προτιμήσεις τους έφθασε.
Ωστόσο, η προσοχή που απαιτείται είναι ιδιαίτερη αφού κάποιο λάθος ενδεχομένως να τους στερήσει την είσοδό τους σε κάποια σχολή ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
Από τη μεριά τους, οι μαθητές εμφανίζονται προβληματισμένοι για το ποιές θα πρέπει να είναι οι σχολές επιλογής τους αφού, πλέον, σημασία δεν έχει η επιτυχία σε οποιοδήποτε τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά η επαγγελματική προοπτική που θα τους εξασφαλίσει
Οι υποψήφιοι, βλέποντας τα αδιέξοδα που υπάρχουν σε πολλές ειδικότητες στην Ελλάδα, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας επιχειρήσεων να συντηρήσουν μεγάλο αριθμό επιστημόνων, στρέφουν το βλέμμα τους προς ειδικότητες που συνεχίζουν να έχουν ζήτηση.
Αλλάζουν, πλέον, “ρότα” όσον αφορά τις επιλογές σχολών στο μηχανογραφικό, σταθμίζοντας τις περιορισμένες πλέον ευκαιρίες στον δημόσιο τομέα. Βλέπουν με πιο θετικό “μάτι” γνωστικά αντικείμενα που θα τους επιτρέψουν στο μέλλον να εργαστούν
Η παλιά σκέψη “θα σπουδάσω εκεί που μου αρέσει” έχει αντικατασταθεί από το “θα σπουδάσω όπου θα υπάρχουν θέσεις στην αγορά εργασίας”.