Η βελτίωση της «διαχείρισης» των πολυκατοικιών είναι το πρώτο βήμα για τη συντήρηση των κτιρίων, για τη βελτίωση του περιβάλλοντος και την ποιότητα της ζωής των ενοίκων.
Κάθε πολυκατοικία είναι ένα αντιπροσωπευτικό κομμάτι της κοινωνίας μας. Η διαχείριση των θεμάτων είτε μιας πολυκατοικίας είτε μιας χώρας ολόκληρης διέπετε από την ίδια φιλοσοφία. Είναι συμφέρον όλων μας να συνεργαστούμε και με οργάνωση να επιλύσουμε τα προβλήματα από κοινού.
Το κόστος κατασκευής και συντήρησης μιας κατοικίας στην Αγία Παρασκευή με προδιαγραφές ποιότητας είναι πολύ μεγάλο. Συμφέρον του ιδιοκτήτη είναι ν’ αντιμετωπίσει την κατοικία σήμερα όχι μόνο σαν κοινωνικό αγαθό αλλά και σαν περιουσιακό στοιχείο. Αυτό το στοιχείο για να μη χάνει με το χρόνο την αξία που θα μπορούσε να έχει, απαιτεί συντήρηση.
Ποια όμως θέματα μπορούν να προκύψουν; Ποιες είναι οι αρμοδιότητες της εταιρείας διαχείρισης και του διαχειριστή ώστε να υπάρχει αρμονική συνεργασία; Τα θέματα αυτά διακρίνονται σε διοικητικά και τεχνικά.
ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αυτά είναι σχετικά με τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, εκπροσώπησης, νομικά, οικονομικά προβλήματα και σχέσεις των ενοίκων.
• Η λήψη των αποφάσεων γίνεται από τη συνέλευση της πολυκατοικίας. Αυτή συγκαλείται τακτικά ή έκτακτα από τον διαχειριστή όταν προκύψει ανάγκη. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με ορθολογικές διαδικασίες και μεθοδεύεται ο τρόπος που θα υλοποιηθούν. Οι αποφάσεις καταγράφονται σε βιβλίο πρακτικών των συνελεύσεων από την εταιρία διαχείρισης, που αναλαμβάνει και την έντυπη ενημέρωση των ενοίκων.
Βασική αρχή για την επιτυχία ενός στόχου ή την υλοποίηση μιας απόφασης είναι η ανάλυσή τους σε τρία χρονικά στάδια εργασίας:
• Σχεδιασμός
• Οργάνωση
• Υλοποίηση.
Οι αποφάσεις αυτές πρέπει να τηρούνται, ν’ αποφασίζονται ενέργειες, ν’ ανατίθενται αρμοδιότητες και να υλοποιούνται. Να υπάρχουν συγκεκριμένοι ΛΟΓΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ που να ρυθμίζουν τις σχέσεις, την ασφάλεια, την ησυχία των ενοίκων, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματά τους.
• Αν προκύψουν σοβαρά τεχνικά, νομικά ή οικονομικά ζητήματα θα πρέπει να ζητείται η βοήθεια της εταιρείας διαχείρισης. Το συντονισμό και τον έλεγχο των διαδικασιών αυτών έχει ο διαχειριστής.
• Η πολυκατοικία πρέπει να εκπροσωπείται στις κρατικές αρχές. Αυτό γίνεται από τον διαχειριστή.
• Η εταιρία διαχείριση αναλαμβάνει ότι έχει σχέση με την συντήρηση του κτιρίου, η οποία σε συνεννόηση με τον διαχειριστή δίνει την εντολή στους τεχνικούς για να επισκευάσουν οποιοδήποτε πρόβλημα. Πολλές φορές η προσπάθεια του διαχειριστή για οικονομία μερικών εκατοντάδων ευρώ γίνεται μακροπρόθεσμα η αιτία πολύ μεγαλύτερων εξόδων που θα προκύψουν.
• Η εταιρία διαχείρισης αναλαμβάνει το ταμείο της πολυκατοικίας. Η εταιρία φροντίζει να εισπράττει από τους ενοίκους και να εξοφλεί τις υποχρεώσεις της πολυκατοικίας με την εντολή μόνο του διαχειριστή.
ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αυτά τα αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου η εταιρεία διαχείρισης με τους δικούς της τεχνικούς ή εξωτερικούς συνεργάτες, και είναι σχετικά με τη καθαριότητα και συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων και εγκαταστάσεων της πολυκατοικίας στις παρακάτω ανάγκες:
• θέρμανση των διαμερισμάτων, παροχή ζεστού νερού, αγορά πετρελαίου, λεβητοστάσιο, καυστήρας.
• ύδρευση, αποχέτευση και άρδευση, πιεστικά μηχανήματα και σχετικές εγκαταστάσεις.
• ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις και χώροι, φωτισμός, θυροτηλέφωνα, λαμπτήρες, κεραίες TV.
• ανελκυστήρας και μηχανοστάσιο.
• οικοδομικές εργασίες στους κοινόχρηστους χώρους για βελτιώσεις ή συντήρηση.
• καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων.