Όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικά έχουν γίνει τα κάθε είδους οχήματα για τις καθημερινές μας μετακινήσεις αλλά και τις αποδράσεις του σαββατοκύριακου. Τα μηχανάκια αλλά κυρίως τα αυτοκίνητα κατακλύζουν τους δρόμους όλων των μεγάλων πόλεων και όχι μόνο της χώρας μας. Η ίδια κατάσταση φυσικά επικρατεί και στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου. Το γιατί τα αυτοκίνητα μας έχουν γίνει πλέον τόσο απαραίτητα δεν θα το αναλύσουμε σε αυτό το άρθρο. Άλλωστε οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στη μοντέρνα κοινωνία μας μιλούν από μόνες τους και οι ταχύτατοι ρυθμοί ζωής μας καλούν επιτακτικά να τους ακολουθήσουμε. Εμείς εδώ θα ασχοληθούμε με τα τετράτροχα οχήματα και κυρίως με τον κινητήρα τους αλλά και με το τι επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα το πόσο εύκολα και γρήγορα θα πάρει μπροστά. Θα μιλήσουμε δηλαδή για τους πιθανούς και απίθανους παράγοντες και παραμέτρους που αν προσεχτούν το αυτοκίνητο δεν θα σας «προδώσει» ποτέ.
ΙΞΩΔΕΣ ΛΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΟΥ
Έχουν χυθεί και χύνονται καθημερινά τόνοι από μελάνη καθώς όλος σχεδόν ο κόσμος του αυτοκινήτου δίνει τεράστια έμφαση στα λάδια του κινητήρα. Εδώ που τα λέμε…καλά κάνει! Για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, πρέπει το λάδι που χρησιμοποιούμε να έχει το ιξώδες που προτείνει ο κατασκευαστής. Το ιξώδες δεν είναι τυχαίοι αριθμοί και γράμματα (W) αλλά εξυπηρετεί συγκεκριμένο σκοπό. Δηλαδή αν το εργοστάσιο κατασκευής προτείνει λάδι 5W30 αλλά εμείς για λόγους οικονομίας ή άλλους λόγους χρησιμοποιούμε τακτικά 10W40 ενδέχεται κάποιο κρύο πρωινό το αυτοκίνητο να μην μπορέσει να πάρει μπρος. Βλέπετε, αυτός ο πρώτος αριθμός δείχνει πόσο γρήγορα ρέει το λάδι σε κρύες συνθήκες και όσο πιο μικρό είναι αυτό το νούμερο, τόσο πιο εύκολα φτάνει το λάδι σε όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα κατά την κρύα εκκίνηση. Εξίσου σημαντική είναι και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το λάδι. Αν ο κατασκευαστής προτείνει την αντικατάστασή του κάθε χρόνο ή ανά 20.000χλμ. και εμείς το αγνοήσουμε, σύντομα το λάδι θα χάσει όλες τις ευεργετικές του ιδιότητες και από ξανθό-καφέ που είναι συνήθως θα μετατραπεί σε ένα μαύρο λασπώδες υγρό που θα θυμίζει μάλλον γράσο και όχι λάδι κινητήρα. Η ζωή του κινητήρα μας είναι το λάδι που κυκλοφορεί μέσα του-όπως το αίμα στον ανθρώπινο οργανισμό. Αν κάνετε εκπτώσεις στο συγκεκριμένο τομέα, σύντομα ο κινητήρας θα αρχίσει να δείχνει τα πρώτα σημάδια φθοράς και φυσικά δεν θα παίρνει εύκολα μπρος.
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Άλλο ένα τεράστιας σημασίας ανταλλακτικό που είναι απαραίτητο για την έναρξη κάθε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η μπαταρία είναι αυτή που δίνει το αρχικό ρεύμα και ωθεί το μοτέρ του οχήματος να εκκινήσει. Αν έχει διαβρωθεί ή πέσει σε απόδοση καθώς τα χρόνια περνούν σίγουρα κάποια στιγμή, συχνά απροειδοποίητα, θα μας «κρεμάσει» και να εύχεστε να είστε κοντά στο πλησιέστερο όχημα της οδικής βοήθειας.. Για αυτό το λόγο λοιπόν αλλά και για να μη χάσουμε κάποιο σημαντικό ραντεβού είναι ανάγκη να ελέγχουμε τακτικά την τάση της μπαταρίας και να την αντικαθιστούμε προτού συμβεί το απευκταίο.
ΜΠΟΥΖΙ
Τα μπουζί τα οποία είναι συνήθως τέσσερα στον αριθμό είναι αναπόσπαστο κομμάτι των ηλεκτρολογικών του αυτοκινήτου μας και ως τέτοια έχουν άμεση επίπτωση στο αν θα πάρει μπρος ο κινητήρας κάθε φορά που γυρίζουμε το κλειδί ή πατάμε το κουμπί Start. Με το πέρασμα του χρόνου αλλά και των χιλιομέτρων τα μπουζί αρχίζουν και μαυρίζουν και αυτά και πλέον δε δίνουν το σπινθήρα που χρειάζεται, ειδικά στην αρχή, το μοτέρ μας. Έτσι, ανά 60.000χλμ. συνήθως τα αντικαθιστούμε και έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο. Για όποιο ανταλλακτικό αυτοκινήτου και αν χρειαστείτε, σας συνιστώ ανεπιφύλαχτα να το προμηθευτείτε από την εταιρεία MaxxParts. Εκεί θα βρείτε υαλοκαθαριστήρες, μπαταρίες, όλα τα κορυφαία λιπαντικά της αγοράς και ό, τι άλλο φαντάζεστε για το όχημά σας. Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα να έχετε!